Jurgen Rensink Lid van verdienste T.T.V. Reflex (secretaris van 1-9-2007 tot 3-7-2024)

door | juli 13, 2024
De oorkonde Lid van Verdienste uitgereikt aan Jurgen

Jurgen is op 1 september 2007 secretaris geworden van onze vereniging.

Dat had nog wel wat voeten in de aarde, er was namelijk een Bijzondere Algemene Ledenvergadering voor nodig omdat niemand zich in eerste instantie geroepen voelde om het stokje over te nemen.

Gelukkig meldden zich tijdens de vergadering toch 2 kandidaten aan waaronder Jurgen.

Een opsomming van diverse activiteiten tijdens zijn bestuursperiode:

– Elke maand vergaderen.

– Tot juni 2016 hadden we ook jeugdleden. Jurgen heeft jarenlang als bestuurslid met de jeugdleden naar uitwedstrijden gereden en we hebben 1 keer een kampioenschap mee mogen maken.

– Over de jeugd gesproken: we gingen elk jaar een dagje uit naar een pretpark. Jurgen is mee geweest naar Slagharen en vond dit geweldig.

– Als in maart de jaarlijkse Opschoondag door de gemeente werd aangekondigd was Jurgen er als de kippen bij om er voor te zorgen dat we ons op tijd zouden aanmelden.

– In 2014 zijn we begonnen met onze verkoopacties, eerst de worsten en de laatste jaren onze befaamde krentenbollen. Jurgen was er altijd bij.

– Een ander fenomeen is (nog steeds) de jaarlijkse Dag van Reflex. Jurgen en Jan zorgden er samen voor dat we het zelf niet hoefden te organiseren maar een feestcommissie in het leven riepen. Jurgen was ook hier altijd van de partij en vond het belangrijk dat goed gezorgd werd voor de inwendige mens.

– Over eten en drinken gesproken: jaarlijks is het bestuursdiner om het seizoen als bestuur goed af te sluiten en als beloning voor al het vrijwillige werk.

– Eind mei was altijd de jaarvergadering van de bond, afdeling Gelre. Meestal in Zevenaar bij zaal Staring. Jurgen en Jan gingen daar altijd samen naar toe.

– In december als de clubkampioenschappen in de regel worden afgewerkt zorgt Jurgen er altijd voor dat alles op de foto gezet wordt.

– In 2018 was Jurgen er ook bij toen we in de sporthal in Mariënvelde hebben geholpen met de organisatie van de Special Olympics Achterhoek 2018 voor sporters met een lichamelijke of geestelijke beperking. We hebben samen met Litac de sporthal vol gezet met tafeltennistafels en alles aangekleed.

– Jurgen heeft ook een aantal jaren de inschrijving geregeld voor de Gelderse Kampioenschappen in januari in Nijmegen. We reden er samen met meerdere leden naar toe en er zaten mooie en spannende wedstrijden bij.

Als ik alles zo overzie hebben we een prachtige tijd gehad in het bestuur. Hiervoor willen we Jurgen heel erg bedanken.

Op de Algemene Ledenvergadering van 3 juli jongstleden is Jurgen door het bestuur terecht benoemd tot Lid van Verdienste en kreeg de oorkonde die hierbij hoort uitgereikt voor zijn algehele prestatie als bestuurslid door de jaren heen, zie ook de bijgevoegde foto’s. Tevens kreeg hij een waardebon ter vrije besteding, en een bedrukte mok met daarop een verkleinde versie van de grote collage met hoogtepunten die hij ook nog tot zijn verrassing als laatste kreeg aangeboden en die in zeer goede aarde viel!

Het nieuwe bestuur (Jan, Karina en Rob) hoopt dat Jurgen nog vele jaren een balletje blijft slaan en lid blijft van onze mooie club. Het begin is er want Jurgen gaat weer meedraaien met de competitie!

Jan Jolink, 3 juli 2024

De uitreiking van de oorkonde
Jurgen met de collage
De bedrukte mok met een verkleinde collage