Clubkampioenschappen Dubbel 2024

door | augustus 13, 2024

Dit jaar is er een deelname van 7 teams die een volledige competitie tegen elkaar spelen. Ieder team speelt 6 wedstrijden van maximaal 3 sets. Om een einduitslag minder voorspelbaar te maken is er gekozen voor het spelen met voorgift. Die voorgift kan oplopen tot maximaal 6 punt.

Zoals wel vaker gebeurd is deze avond Rob Janssen (dit keer in een team met Michiel Mulder), ondanks de voorgift bij de tegenstanders, een maatje te groot voor de meeste teams. Zij behalen 5 van de 6 mogelijke overwinningen.

De grote uitdaging lijkt deze avond te worden: wie kan de combinatie Rob/Michiel beentje lichten.

De hoog genoteerde combinatie Jurgen Rensink / Johan Zoetebier slaagde daar niet in. Mogelijk om dat zij teveel dachten aan “een balletje slaan”. En daar kom je er niet mee, zoals uit de uitslagen blijkt.

De combinatie Ad Hesselink / Christiaan Wassink lukte het bijna wel. Zij verloren met 2-1 (derde set 11-9 verlies).

En zie daar het team van de “nieuwlichters” Clemens Lievers / Erik Holthausen. Ze gaan er vol tegenaan en boeken als enige een mooie winst op Rob/Michiel. Clemens zit nog maar net op tafeltennis en zegt dat hij nog veel moet leren. Erik is al geroutineerd en heeft het vooral naar zijn zin bij Reflex. Kortom, een goede mix om Rob/Michiel beentje te kunnen lichten.

Naast al het “geweld” moet zeker het verrassende optreden van Ronald/Wilma genoemd worden. Zij weten op ingetogen manier de aspiraties van andere teams onderuit te halen, en mede door hun knappe overwinning op Clemens/Erik zijn Rob/Michiel winnaar van het dubbeltoernooi geworden !!!!!

Nog enkele opvallende details: Je kunt soms zo goed je best doen dat je je dubbelpartner wilt helpen met slaan. Dat resulteerde bij Jan/Giedo nog in een ongewilde pijnlijke batjes botsing.

Hoe hard de dames combinatie Karina/Lian ook werkten, de overwinningen blijven uit. Maar in de één na laatste partij lukte het opeens wel. Een verdiende overwinning op de verrassing Ronald/Wilma.

Aangezien er opmerkingen zijn gemaakt over de manier van uitwerken van de resultaten, zie je hiernaast de ranglijst op grond van álle gemaakte set punten.

Michiel/Rob worden dan bijgehaald door Ad/ Christiaan, maar blijven winnaar omdat ze in de onderlinge wedstrijd tegen Ad/Christiaan als winnaar uit de bus zijn gekomen.

En verder kan iedereen er zijn eigen voordeel uit halen 🙂

Het overzicht van alle gespeelde wedstrijden.